Overstappen

Overstappen is besparen

Er bestaat veel concurrentie op de markt voor vast en mobiel internet, digitale televisie en vaste telefonie. De verschillende providers bieden u graag een scherpe prijs of een leuk welkomstcadeau. U kunt overstappen om daarvan te profiteren. Zoekt u een goedkoper abonnement, wilt u gebruik maken van interactieve TV en HDTV, of wellicht onbeperkt bellen? Op InternetTelefonieTV.nl vindt u het beste Alles in 1 Pakket, uiteraard tegen de scherpst mogelijke prijs.

 

Gratis overstapservice

U kunt eenvoudig overstappen, dankzij onze gratis overstapservice. Wij zorgen ervoor dat uw abonnementen naadloos in elkaar overlopen en u hier zelf zo min mogelijk omkijken naar heeft. Wij kunnen u helpen met overstappen van en naar KPN, Online, Tele2, Telfort, UPC, XS4ALL en Ziggo. Wilt u overstappen van/naar een andere provider of een glasvezelabonnement? Dan dent u zelf uw oude abonnement op te zeggen.

 

Stap 1: Controleer uw huidige contract

Controleer uw huidige abonnement, om na te gaan wanneer dit afloopt. Er is doorgaans sprake van een minimale contractduur van 1 jaar, waardoor u voor die tijd niet zomaar gratis kunt overstappen. U kunt tijdens het bestellen aangeven dat u zo spoedig mogelijk wilt overstappen of op een datum die u zelf kiest . Op die manier kunt u dubbele abonnementskosten voorkomen.

 

Stap 2: Bestel uw nieuwe abonnement

Vervolgens kunt u overstappen door uw nieuwe abonnement te bestellen. Heeft u al een abonnement op het oog, of bent u benieuwd naar het aanbod? Doe in dat geval de postcodecheck en bekijk direct alle beschikbare abonnementen en aanbiedingen op uw adres in een overzicht. Heeft u momenteel nog een ander abonnement lopen? Geef dit aan op het bestelformulier, zodat we u van dienst kunnen zijn met onze gratis overstapservice. Heeft u uw huidige contractnummer niet bij de hand? Dan kunt u dit nummer tot 7 dagen na het plaatsen van uw bestelling aan ons doorgeven, zodat we dit alsnog voor u kunnen verwerken.

 

Stap 3: Bevestiging door nieuwe aanbieder

Als u zich online aanmeldt bij de nieuwe provider kunt u binnen een paar dagen een bevestigingsbrief verwachten. In de brief informeert de provider u onder andere over de verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement. Houd er rekening mee dat het overstappen naar een nieuwe provider over het algemeen 4 - 6 weken in beslag zal nemen. Begin daarom op tijd met het overstappen, zodat u de abonnementen naadloos in elkaar over kunt gaan en u geen dag zonder televisie, internet en telefonie hoeft te zitten.

 

Stap 4: Oude abonnement opzeggen

Stapt u over tussen KPN, Online, Tele2, Telfort, UPC, XS4ALL of Ziggo? Dan hoeft u uw oude abonnement niet zelf op te zeggen. U kunt in dat geval gebruik maken van onze gratis overstapservice. Wij zorgen ervoor dat uw abonnement op tijd wordt opgezegd, zodat u zonder problemen kunt overstappen naar de nieuwe provider.

Stapt u over van/naar een van de andere providers of een glasvezelabonnement? Dan dient u zelf uw oude abonnement op te zeggen, bijvoorbeeld op het moment dat u de bevestigingsbrief (met opleverdatum) van uw nieuwe provider ontvangt. Maakt u gebruik van een losse televisiedienst, zoals het standaard TV abonnement van UPC, Ziggo of Digitenne? Dan dient u uw oude TV-abonnement altijd zelf op te zeggen. U kunt wel gebruik maken van onze overstapservice als uw TV-abonnement onderdeel uitmaakt van uw huidige 2-in-1 of Alles-in-1 pakket. 

 

Stap 5: Installatie nieuwe abonnement

Zodra u het doe-het-zelf pakket van uw nieuwe provider ontvangt, inclusief de handleiding, kunt u beginnen met de installatie. Heeft u gekozen voor een installatie door een monteur? Dan neemt uw nieuwe provider zo snel mogelijk contact met u op, om een afspraak te maken. Het overstappen van provider verloopt op deze manier snel en gemakkelijk. Heeft u vragen over een van de stappen? Neem dan contact met ons op of met de provider.




we controleren nu alle providers
een ogenblik geduld alstublieft