Informatie

Vergelijk Internet, Bellen en TV abonnementen van alle providers. Stap direct over en bespaar honderden euro's.

 

Vergelijken 
Wij vergelijken alle Internet/Bellen/TV abonnementen en pakketten van o.a. KPN, Telfort, Ziggo en Online.nl:

 

- Losse Internetabonnementen
- Combinatepakketten Internet + TV
- Combinatepakketten Internet + Bellen
- Alles-in-1 pakketten (Internet + Bellen + TV)

 

U kunt uw vergelijking verfijnen door gebruik te maken van de filteropties. Met de filteropties kunt u onder andere de gewenste (minimale/maximale) internetsnelheid en prijs van een abonnement kiezen. Op basis van uw vergelijkingscriteria ziet u direct een overzicht van alle actuele aanbiedingen. U kunt ook direct alle abonnementen van een provider zien, door op de logo van een provider te klikken.

 

Postcodecheck 
Doe onze handige postcodecheck, zodat u precies weet welke aanbieders en abonnementen er op uw adres beschikbaar zijn. Wij checken online de netwerken en aanbieders, om u een volledig overzicht van abonnementen aan te kunnen bieden. Bovendien kunt u dan profiteren van de exclusieve aanbiedingen. 

 

Overstappen
Nadat u uw keuze heeft gemaakt, wordt u doorgestuurd naar de bestelpagina waar u het abonnement direct online kunt afsluiten.

 

Besparen
U bent nu overgestapt naar een nieuwe Internet, Bellen of TV provider. U kunt daar gemiddeld 250 euro per jaar mee besparen.

Goedkope abonnementen:

Abonnementsprijzen en actiekortingen op deze site worden dagelijks geupdate. Is er per ongeluk toch iets veranderd in uw nadeel? Dan krijgt u van ons het prijsverschil terug. En als u uw bestelde abonnement achteraf ergens anders goedkoper ziet, dan betalen wij u het verschil terug.
Hiervoor geldt:

- Het moet om exact hetzelfde abonnement van dezelfde aanbieder gaan, dus inclusief randapparatuur (modem, ontvanger, etc.)

- Beide abonnementen moeten dezelfde actieperiode betreffen

- Het prijsverschil moet controleerbaar zijn door een officiële, duidelijke en openbare prijslijst of advertentie

- U heeft het abonnement op onze website besteld (dus nadat u op onze website de postcodecheck heeft gedaan)

Op InternetTelefonieTV.nl zorgen we voor de scherpste prijzen, waardoor de kosten veelal lager liggen dan bij de providers zelf. Omdat wij de 100% laagste prijsgarantie hanteren, kunt u er zeker van zijn dat hier bestellen nooit duurder is dan bij de provider zelf. Houd er rekening mee dat de exclusieve aanbiedingen veelal alleen geldig zijn wanneer u via onze website bestelt. Bent u benieuwd naar de exclusieve aanbiedingen op uw adres? Maak gebruik van onze handige postcodecheck.

Bestellen:

Bent u benieuwd naar de status van uw bestelling, bijvoorbeeld omdat u huidige abonnement voor internet, televisie en internet binnenkort af zal lopen? Neem hiervoor contact op met uw nieuwe provider. Houd hierbij rekening met een gemiddelde levertijd van 2 - 4 weken. De provider zal uw opleverdatum doorgaans in de bevestigingsbrief vermelden. Als dit niet het geval of als deze datum reeds is verstreken, kunt u het beste even contact opnemen met de provider.

De betaling van uw abonnement voor televisie, internet en telefonie kunt u via een automatische incasso laten verlopen. Enkele providers bieden u de mogelijkheid te betalen per acceptgiro. U ontvangt nooit een factuur van Internettelefonietv.nl en wij schrijven nooit automatisch bedragen bij u af. U betaalt uitsluitend kosten aan de provider van uw keuze. Alle op onze website vermelde tarieven zijn inclusief BTW.

U kunt uw abonnement voor telefonie, internet en televisie eenvoudig betalen via een automatische incasso. De provider schrijft de maandelijkse kosten dan automatisch van uw rekening af. Het is bij een aantal van de providers mogelijk om gebruik te maken van een acceptgiro. Zorg er in dat geval zelf voor dat u de betalingen op tijd voldoet. Geef tijdens het bestelproces bij voorkeur uw rekeningnummer op, zodat de provider een automatische incasso kan starten. U heeft dan zo min mogelijk omkijken naar de betaling, waardoor u er zeker van kunt zijn dat deze op tijd plaats zal vinden.

Ziet u het niet zitten om uw telefonie, internet en televisie zelf te installeren? Maak dan gebruik van de monteurinstallatie (of installatieservice). U kunt dit bij de meeste providers aanvragen, zodat een monteur u thuis komt helpen met de installatie. Houd er rekening mee dat de meeste providers u hier kosten voor in rekening zullen brengen. Benieuwd naar de kosten waar u rekening mee dient te houden? Wij vermelden de kosten voor de abonnementen in de specificaties van de abonnementen, zodat u deze met elkaar kunt vergelijken. Uiteraard kunt u tijdens het bestelproces vervolgens aangeven of u gebruik wenst te maken van de installatieservice, of dat u zelf aan de slag wenst te gaan met het doe-het-zelf pakket dat de provider u aan zal leveren.

Als u niet overstapt tussen KPN, Online, Tele2, Telfort, UPC, XS4ALL of Ziggo,  of als u een los TV-abonnement van UPC, Ziggo of Digitenne heeft, dan dient u er vanwege technische beperkingen zelf voor te zorgen dat u uw oude abonnement opzegt. Stuur de opzegbrief pas in nadat u de bevestigingsbrief van uw nieuwe provider heeft ontvangen. Hierin vindt u onder andere de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement, zodat u onafgebroken gebruik kunt maken van internet, televisie en/of telefonie. Wij adviseren u uw oude abonnement minimaal 2 weken door te laten lopen na de opleverdatum van uw nieuwe abonnement. U zorgt er op die manier voor dat u in ieder geval niet zonder internet, televisie of telefonie komt te zitten, als gevolg van de overstap.

Eenmalige kosten

Houd rekening met eenmalige kosten, die u betaalt om een abonnement af te kunnen sluiten voor internet, televisie en telefonie. Het gaat in de meeste gevallen om aansluit- en/of verzendkosten. Houd er rekening mee dat de kosten per provider kunnen verschillen, zij zijn vrij in het vaststellen hiervan. In de specificaties van de verschillende abonnementen kunt u eenvoudig nagaan welke kosten u eenmalig betaalt. Neem dit mee in uw vergelijking, vooral wanneer u een zo voordelig mogelijk Alles-in-1 Pakket wenst af te sluiten.

 

Kosten voor de ontvanger of modem

Daarnaast dient u bij een aantal providers eenmalig te betalen voor een ontvanger, een modem of het gebruik daarvan. U heeft een modem nodig om verbinding te kunnen maken met het internet en om te kunnen bellen. De digitale (HD)-ontvanger maakt het mogelijk om naar digitale televisie te kijken. Op het moment dat u een bestelling plaatst bij een van de providers kunt u zelf aangeven of u een modem en/of een ontvanger wilt. De providers geven u op basis van het abonnement dat u kiest aan wat de kosten hiervoor zullen zijn. Veel van de providers bieden een gratis (draadloos) modem en een ontvanger aan, of geven die u in ieder geval in bruikleen.

 

Maandelijkse kosten

Uiteraard dient u verder rekening te houden met maandelijkse kosten, die u betaalt om gebruik te kunnen maken van televisie, internet en telefonie. Het gaat om het abonnementsbedrag dat u overeenkomt met de provider,...

Wilt u een abonnement bestellen, nadat u de postcodecheck heeft gedaan? Het bestelproces bestaat slechts uit drie eenvoudige stappen, zodat u het nieuwe abonnement eenvoudig af kunt sluiten.

 

Stap 1: Persoonlijke gegevens

U kunt een bestelling plaatsen door allereerst enkele persoonlijke gegevens in te voeren. Wij vragen u naar bijvoorbeeld uw naam en adres, gegevens die we gebruiken om het abonnement aan u te kunnen leveren. Het is bovendien van belang om een telefoonnummer op te geven waarop u bereikbaar bent. Indien er sprake is van onduidelijkheden nemen we hiervoor contact met u op.Daarnaast vragen we u naar uw bankgegevens.
Bijna alle providers maken gebruik van een automatische incasso. U ontvangt geen facturen van InternetTelefonieTV.nl en wij zullen nooit een bedrag van uw rekening afschrijven.

 

Stap 2: Abonnementsgegevens

Daarnaast vragen we u in stap 2 naar enkele gegevens met betrekking tot uw abonnementswensen. Wilt u bijvoorbeeld uw huidige nummer behouden, gebruik maken van een specifiek modem of heeft u een bepaalde leverdatum in gedachten? We gebruiken deze gegevens om uw overstap naadloos te laten verlopen.

 

Stap 3: Voorwaarden en afronden

Tenslotte dient u akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van zowel InternetTelefonieTV.nl als de provider van uw keuze. Bovendien bieden we u hier de mogelijkheid om eventuele opmerkingen te plaatsen, die van belang zijn voor uw bestelling. Is er sprake van een...

Overstappen is besparen

Er bestaat veel concurrentie op de markt voor vast en mobiel internet, digitale televisie en vaste telefonie. De verschillende providers bieden u graag een scherpe prijs of een leuk welkomstcadeau. U kunt overstappen om daarvan te profiteren. Zoekt u een goedkoper abonnement, wilt u gebruik maken van interactieve TV en HDTV, of wellicht onbeperkt bellen? Op InternetTelefonieTV.nl vindt u het beste Alles in 1 Pakket, uiteraard tegen de scherpst mogelijke prijs.

 

Gratis overstapservice

U kunt eenvoudig overstappen, dankzij onze gratis overstapservice. Wij zorgen ervoor dat uw abonnementen naadloos in elkaar overlopen en u hier zelf zo min mogelijk omkijken naar heeft. Wij kunnen u helpen met overstappen van en naar KPN, Online, Tele2, Telfort, UPC, XS4ALL en Ziggo. Wilt u overstappen van/naar een andere provider of een glasvezelabonnement? Dan dent u zelf uw oude abonnement op te zeggen.

 

Stap 1: Controleer uw huidige contract

Controleer uw huidige abonnement, om na te gaan wanneer dit afloopt. Er is doorgaans sprake van een minimale contractduur van 1 jaar, waardoor u voor die tijd niet zomaar gratis kunt overstappen. U kunt tijdens het bestellen aangeven dat u zo spoedig mogelijk wilt overstappen of op een datum die u zelf kiest . Op die manier kunt u dubbele abonnementskosten voorkomen.

 

Stap 2: Bestel uw nieuwe abonnement

Vervolgens kunt u overstappen door uw nieuwe abonnement...

Telefonie:

Wilt u digitale telefonie installeren? Dit is heel eenvoudig, op basis van het doe-het-zelf pakket dat u ontvangt. U ontvangt hierbij een uitgebreide handleiding, waarmee u in 10 minuten uw telefoniemodem aan kunt sluiten op uw huidige telefoon(s). Bovendien levert de provider u de benodigde kabels aan, zodat u daar geen omkijken naar heeft. Maakt u liever gebruik van een monteurinstallatie? Dan neemt de provider contact met u op, om een afspraak te maken. U hoeft dan zelf niets te installeren, maar houd er rekening mee dat hier vaak extra kosten aan verbonden zijn.

Digitale telefonie, internet bellen en VoIP zijn alle drie termen voor het bellen via het internet. U kunt hiervoor gebruik maken van een reguliere telefoon en een modem met een telefoon-aansluiting. Uiteraard hoeft uw computer niet aan te staan om gebruik te kunnen maken van telefonie en u kunt bovendien uw huidige telefoonnummer behouden. Digitale telefonie is vaak een stuk voordeliger dan het reguliere bellen. Het is wat dat betreft niet vreemd dat al een groot deel van Nederland digitaal belt. 

 

Digitale telefonie maakt in veel gevallen onderdeel uit van de voordelige Alles-in-1 Pakketten. U neemt de digitale telefonie dan af in combinatie met bijvoorbeeld internet en/of televisie. Bent u benieuwd naar het goedkoopste Alles-in-1 Pakket met digitale telefonie? Doe de postcodecheck, op basis van uw adres. 

U kunt uw huidige telefoonnummer blijven gebruiken, waardoor het niet nodig is al uw contacten op de hoogte te brengen van uw overstap. In plaats daarvan zorgt uw nieuwe provider voor het nummerbehoud en kunt u gewoon blijven bellen zoals u dat gewend bent. Het overstappen naar telefonie, internet en televisie in een voordelig pakket heeft op die manier maar weinig voeten in de aarde. Nummerbehoud vindt in sommige gevallen in enkele stappen plaats. Dit betekent dat u tijdens de aansluiting van uw nieuwe internet abonnement soms tijdelijk een extra telefoonnummer tot uw beschikking krijgt. Dit nieuwe telefoonnummer kunt u tijdelijk gebruiken, totdat de nieuwe provider de originele aansluiting voor u heeft overgenomen. U kunt dankzij nummerbehoud dan met uw bestaande nummer gebruik maken van digitale telefonie. Dit heet ‘portering’ en neemt doorgaans maximaal enkele weken in beslag. Uw nieuwe provider zal u hier tijdig over informeren, zodat u met betrekking tot het nummerbehoud altijd precies weet waar u aan toe bent. Houd er rekening mee dat sommige providers u kosten in rekening brengen voor het nummerbehoud. Bekijk de specificaties van de abonnementen om na te gaan of dit bij de provider van uw keuze het geval is en wat de kosten zijn.

De gesprekstarieven die u betaalt zijn afhankelijk van de provider waar u gebruik van maakt, maar tevens van de abonnementsvorm die u kiest. U kunt gebruik maken van gesprekstarieven per minuut, maar het is bij digitale telefonie tevens mogelijk om gebruik te maken van ‘onbeperkt bellen’. Indien u kiest voor de traditionele kosten per minuut zal er bovendien sprake zijn van een starttarief per gesprek. Bent u benieuwd naar de gesprekstarieven van het abonnement dat u op het oog heeft? U kunt dit bekijken in de specificaties van het abonnement. 

Kiest u voor onbeperkt bellen? In dat geval is er geen sprake van gesprekstarieven per minuut en betaalt u geen starttarief. In plaats daarvan betaalt u een vast bedrag per maand. U kunt voor dat bedrag onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland en eventueel zelfs in heel Europa. Houd er rekening mee dat er uitzonderingen kunnen gelden voor mobiele nummers en servicenummers.

Digitale Televisie:

Digitale televisie installeren is heel eenvoudig met het doe-het-zelf pakket. U ontvangt van uw provider het complete pakket, inclusief een uitgebreide en heldere handleiding, zodat u in 10 minuten digitale televisie kunt installeren. In de handleiding kunt u lezen hoe u de digitale decoder of ontvanger op uw televisie aan kunt sluiten, of hoe u de smartcard in de CI-ontvanger kunt plaatsen. Bovendien levert de provider u de benodigde kabels aan.

Aan de andere kant kunt u ook kiezen voor de monteurinstallatie, als u het niet ziet zitten om uw digitale televisie zelf te installeren. Uw nieuwe provider zal contact met u opnemen om een afspraak te maken. U kunt tijdens het plaatsen van de bestelling aangeven dat u gebruik wilt maken van de monteurinstallatie. Houd er rekening mee dat hier vaak kosten aan verbonden zijn.

De providers zenden een digitaal signaal, dat u op kunt vangen door gebruik te maken van een ontvanger of een decoder. U kunt gebruik maken van een apart ‘kastje’ als (HD-)decoder, of een CI-module in uw televisie plaatsen (mits uw TV-model dit ondersteunt). In de ontvanger of de CI-module plaatst u de smartcard van uw provider. U kunt tevens gebruik maken van een digitale ontvanger met een harddisk- (HDD) of DVD-recorder. In dat geval kunt u een uitzending pauzeren en programma’s opnemen. 

 

Het digitale signaal voor televisie is beter van kwaliteit dan het oude analoge signaal. Bovendien kan de provider u veel meer TV- en radiozenders aanbieden. U ontvangt kanalen van over heel de wereld.

Digitale televisie biedt u tevens de mogelijkheid om gebruik te maken van een handige elektronische programma gids (EPG). U kunt deze gids net als teletekst tijdens de uitzending op uw televisie oproepen, zodat u direct kunt zien waar u naar kijkt, wat er straks op televisie komt, of wat op andere zenders te zien valt.

Daarnaast kunt u met digitale televisie gebruik maken van bijvoorbeeld Video on Demand (VoD). Dit is een digitale videotheek, waarmee u een film of een documentaire kunt kijken wanneer u dat wenst. Afhankelijk van uw provider en abonnement kunt u hier gratis gebruik van maken, of dient u een bepaald bedrag per uitzending te betalen. 

Digitale vaste telefonie biedt u de mogelijkheid om gebruik te maken van het internet, om te bellen zoals u dat op dit moment gewend bent. U maakt echter niet langer gebruik van de huidige telefoonlijnen, maar van de internetverbinding. Steeds meer mensen stappen over naar digitale vaste telefonie, maar dat neemt niet weg dat er nog een aantal belangrijke vragen over bestaan. We zullen ze hier een voor een beantwoorden.

 

Dient mijn computer aan te staan?

Nee, het is niet nodig om de computer aan te laten staan wanneer u gebruik maakt van vaste digitale telefonie. Dit is een hardnekkig misverstand, dat voort lijkt te komen uit het gratis bellen via een programma als Skype. Om daar gebruik van te kunnen maken dient uw computer wel aan te staan. Dit is bij digitale vaste telefonie niet het geval. Dit betekent dat u gerust iemand kunt bellen wanneer de computer uit staat, maar u ook op ieder moment gebeld kan worden. Aangezien uw telefoon wordt aangesloten op uw modem, maar niet op uw computer, kunt u die rustig uitzetten.

 

Kan ik mijn fax aansluiten?

Nee, het is helaas niet mogelijk om uw faxapparaat te gebruiken met digitale vaste telefonie. Het digitale signaal krijgt te maken met digitale compressie, waardoor de kans bestaat dat het faxbericht niet op de juiste manier over zal komen. Als alternatief kunt u gebruik maken van online mogelijkheden om een fax te versturen. U verstuurt de fax als het ware per email en heeft ook de mogelijk om ze zo te ontvangen. Onder ander...

HDTV staat voor High Definition Television. Het is een vorm van digitale televisie, met een extra hoge beeld- en geluidskwaliteit. U heeft een HD-televisie nodig om deze beelden te kunnen bekijken. Nagenoeg alle moderne televisies zijn geschikt voor HDTV (HD-ready), maar alleen de Full HD modellen kunnen u de hoogst mogelijke kwaliteit bieden (1080p resolutie). Momenteel worden er al veel zenders in HD aangeboden en het aanbod zal in de toekomst alleen maar verder toenemen. Vandaag de dag kunt u NPO 1, 2 en 3, RTL 4, 5 en 8, SBS 6, Veronica, Net 5, Discovery Channel en bijvoorbeeld National Geographic in HD kwaliteit ontvangen.

 

Een aantal aanbieders brengt u hier extra kosten voor in rekening. Informatie over de eventuele extra kosten voor HDTV kunt u vinden in de specificaties van de abonnementen.

Heeft u een nieuwe televisie gekocht of heeft u al een platte televisie staan en bent u benieuwd of deze geschikt is voor HDTV? De kans is groot dat u in HD kunt kijken op het moment dat u digitale televisie afneemt. Het HD signaal wordt alleen digitaal aangeboden, waardoor u een decoder of een smartcard in uw televisie nodig heeft.

 

LCD, LED of plasma

Het maakt niet uit of u een LCD, LED of plasma televisie heeft. Deze benamingen hebben betrekking op de manier waarop de beelden worden gepresenteerd. Op het moment dat u een LED televisie heeft staan zal deze waarschijnlijk platter zijn dan een LCD televisie, maar dit heeft geen invloed op de mogelijkheid tot het vertonen van HD beelden. Let er op of er op uw televisie sprake is van een van de HD logo’s. Er bestaat een verschil tussen HD-ready en FullHD. In de beide gevallen kunt u echter HD televisie kijken.

 

720p of 1080p, of 1080i?

Wanneer u meer gaat lezen over HD televisie, is de kans groot dat u termen als 720p, 1080p en 1080i tegenkomt. Dat heeft betrekking op het aantal beeldlijnen waarvan er gebruik gemaakt wordt. De Nederlandse omroepen maken op dit moment gebruik van 1080i, waarmee ze kiezen voor de ‘interlaced’ standaard. Dit is een iets mindere kwaliteit dan 1080p, waarbij de ‘p’ staat voor progressive scan. Dit houdt in dat het beeld iedere keer volledig ververst wordt, waardoor sportwedstrijden of andere snelle beelden op een heel mooie en vloeiende manier kunnen worden getoo...

EPG staat voor Elektronische Programma Gids. Dit is een digitale gids op uw televisie, die beschikbaar is indien u gebruik maakt van digitale televisie. U kunt meer informatie opvragen over het huidige programma, nagaan wat er straks op televisie is, of opzoeken wat andere zenders momenteel uitzenden. Bovendien kunt u via de Elektronische Programma Gids op zoek gaan naar bepaalde programma’s of genre’s, om die later te bekijken of op te nemen. U kunt de EPG oproepen door gebruik te maken van de afstandsbediening van uw decoder, of uw reguliere afstandsbediening indien u een CI-module in uw televisie gebruikt.

Video on Demand (VoD) staat voor een digitale dienst van diverse providers, binnen uw televisie-abonnement. U heeft als het ware de beschikking over een virtuele videotheek, waar u via uw afstandsbediening toegang tot kunt krijgen. U kunt previews bekijken van films, series of documentaires en deze met een druk op de knop ‘aankopen’ of gratis starten. Vervolgens kunt u hier bijvoorbeeld 24 uur gebruik van maken, of de film, serie of documentaire eenmalig afspelen. Documentaires zijn bij een aantal providers gratis beschikbaar, voor films dient u in de meeste gevallen te betalen.

Programma gemist of ‘uitzending gemist’ is een dienst binnen digitale televisie, die u kunt gebruiken om zelf te bepalen wanneer u een programma wenst te bekijken. De providers zorgen er samen met de diverse omroepen voor dat u de uitgezonden TV-programma’s later terug kunt kijken, wanneer het u uitkomt. Bent u vergeten een bepaald programma op te nemen en wilt u dit toch nog graag bekijken? Via het menu van de decoder kunt u gebruik maken van Programma gemist en het programma starten dat u zoekt. Houd er rekening mee dat de Nederlandse publieke zenders deze dienst veelal kosteloos aanbieden, maar dat u soms extra dient te betalen voor de programma’s van de commerciële zenders.

Heeft u digitale televisie of overweegt u een digitale televisie abonnement af te sluiten? Dan bent u de begrippen ontvanger, decoder, receiver, recorder en CI+ vast een keer tegengekomen en is de kans groot dat u ze maar lastig uit elkaar kunt halen. We zullen ons hier richten op de volgende begrippen en alvast kort uitleggen wat ze inhouden.

De ontvanger: wordt ook wel een receiver of decoder genoemd en zorgt ervoor dat het digitale televisiesignaal wordt ontvangen en omgezet in beelden.

Recorder: Een recorder kan programma’s voor u opnemen.

CI+ module: Deze module steekt u achterin uw televisie en laat u digitaal televisie kijken.

 

Wat is een ontvanger?

De ontvanger is van belang wanneer uw televisie niet geschikt is voor een CI+ module en u geen behoefte heeft aan het opnemen of pauzeren van live programma’s. De digitale ontvanger, ook wel receiver of decoder genoemd, zorgt er dan voor dat het digitale televisiesignaal op de juiste manier wordt ontvangen. Op basis van dat signaal worden de beelden verzorgd, die u vervolgens kunt bekijken. De ontvanger is een kastje dat werkt met een eigen afstandsbediening. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om een universele afstandsbediening te programmeren en te  gebruiken. Om de ontvanger te kunnen gebruiken dient u een kaart bij uw provider aan te schaffen of aan te vragen en die in het apparaat te steken. Via de kaart zijn bepaalde zenders voor u geactiveerd, afhankelijk va...

Internet:

U kunt in Nederland een internetabonnement afsluiten bij een groot aantal verschillende providers. Zij maken echter niet allemaal gebruik van dezelfde technieken en netwerken, waardoor het verstandig is om deze goed met elkaar te vergelijken. Wilt u gebruik maken van ADSL of VDSL, gaat uw voorkeur uit naar internet via de kabel of is het wellicht glasvezel waar u wat voor voelt?

 

ADSL en VDSL

ADSL vormt het meest traditionele netwerk om een internetabonnement aan te bieden. Dit is goed geschikt voor de gemiddelde gebruiker. U kunt rekenen op een snelheid van (in theorie) maximaal 24 Mbit/s. Dit betekent dat u kunt downloaden met een maximale snelheid van 3MB/s. In de praktijk zal er op basis van uw afstand tot de centrale sprake zijn van wat verlies, waardoor de snelheid lager uitpakt. U kunt daarnaast gebruik maken van VDSL, dat met snelheden tot 50 Mbit/s al meer dan 2x zo snel is. Deze snelheid komt goed van pas wanneer u online spellen wilt spelen of u regelmatig bestanden wilt kunnen downloaden. Zowel bij ADSL als VDSL ligt de uploadsnelheid ongeveer 10x lager dan de downloadsnelheid.

 

Internet via de kabel

Ook bij een internetabonnement via de kabel ligt de uploadsnelheid stukken lager dan de downloadsnelheid. U kunt op basis van een kabel internetabonnement downloaden tot een maximale snelheid van 120 Mbit/s, die binnenkort bovendien verder zal worden opgehoogd tot 400 Mbit/s. Wat dat betreft is er aan snelheid geen gebrek, ook niet op het moment dat u met meerd...

Heeft u het idee dat uw internet traag is en wilt u daar wat aan doen? U kunt een internetabonnement afsluiten met een hogere maximale snelheid, maar er zijn nog meer mogelijkheden. Doe in ieder geval een snelheidstest op speedtest.net, om na te gaan of de snelheid overeenkomt met wat de provider u aanbiedt. In het geval van internet via ADSL/VDSL en kabel zal er altijd sprake zijn van verlies, maar dit mag niet meer dan een derde van de internetsnelheid zijn.

 

Ideale positie voor de router

Indien u te maken heeft met een trage verbinding is het allereerst verstandig om eens naar de plaats van de router te kijken. Dit is het kastje dat de internetverbinding van buitenaf ontvangt en deze bedraad of draadloos doorzet naar uw computer(s). Des te dichterbij u bij de router zit, des te sneller de draadloze verbinding zal zijn. Plaats de router bovendien eens buiten de meterkast en meet het verschil, of plaats de router wat hoger. Zitten er antennes op de router? Richt deze naar de plek waar u meestal gebruik maakt van uw computer en plaats de router eens liggend of juist staand.

 

Internet via het stopcontact of een repeater

Heeft u in bepaalde kamers geen bereik van het wifi-netwerk? U kunt een lange netwerkkabel door het huis leggen, maar u kunt ook gebruik maken van een setje stroomnetadapt...




we controleren nu alle providers
een ogenblik geduld alstublieft